Välkommen till min blogg


söndag 22 augusti 2010

Ett Foto i Timmen


07.30
Börjar dan med att sträcka ut handen och plocka in morgontidningen
08.30
Morgonens promenad blev relativt kort eftersom Justin haltar. Han har gjort det lite till och från men nu måste jag ta kontakt med veterinär för att ordentligt kolla vad det beror på. Man vill ju inte att han ska gå och ha ont.

09.30
Äntligen frukost. Sitter sen och lyssnar på God Morgon Världen på P1. Härliga söndag.

10.30
Åkte till Sickla Köpcenter för att handla. Hade tyärr missat att alla affärer utom ICA öppnar 11.00. Snopet.


11.30
Köpte en present till en liten treåring som fyller år på tisdag. Den här saken ska hon nog gilla. Skriver inte vad det är om hennes mamma läser det här ...



12.30
Lunch. Varma mackor. Inte särskilt spännande - men gott.
13.30
Var ute på Drottningholm och tittade på när organisationen Hundar utan hem bjöd på underhållning, loppis, lotteri samt kaffeförsäljning. Konferencier var E-Type som värnar mycket om djur.

15.30
Det hela avslutades med en parad av några av de hundar som sökte nya hem. En av dem var den lilla söta tik.
Om någon funderar på att skaffa hund på det här sättet är det tips att kontakta:

15.00
Lite rörliga bilder på den halta hunden som trots det kunde springa och leka ganska häftigt.

16.00
Hemma igen. Gick ut på balkongen och tog mig en tomat ...
18.00
Sitter och jobbar med vår bostadsrättsförenings hemsida som jag gjort men som har krånglat lite (förvånad?). Hoppas nu att det är löst och att jag kan fortsätta att lägga in material.
21.00
Mörkret sänker sig över Hammarby Sjöstad och jag säger därmed godnatt till alla.
Vi ses den 4 september, eller hur?

16 kommentarer:

  1. Stackars Justin, hoppas han blir bättre
    helgfrukostar är det jag saknar mest

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig söndagsmorgon! Hoppas att Justin blir bättre, han haltade ju sist jag såg honom också.
    Tittar in igen lite senare för att se vad ni hittar på! Kram från oss

    SvaraRadera
  3. Tittar till din EFIT-söndag.. så du har fått hem barnbarnen nu? *sneglar på inlägget under*

    SvaraRadera
  4. Håller med övriga, hoppas han blir bättre! Vilken helt underbar vacker hund för den delen :)

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Är inne och kikar på dina EFIT bilder.
    Vi fick fara till vetrinären i onsdags, med vår dvärgpudel. Sista klon på framtassen hade lossnat.

    Hoppas det inte är något allvarligt.

    // Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Kikar in på din efitdag så här lång. Stakars Justin. Inte kul att halta.

    SvaraRadera
  7. Uff håper Justin får hjelp med beinet sitt! Han er så flott!

    SvaraRadera
  8. Åh vad smarrigt med varma mackor, det glömmer vi ofta bort att göra :/ Tack för påminnelsen ;)

    SvaraRadera
  9. Varma mackor är smaskigt, men det var lite för lite tomater på för att passa min smak och så äter jag ju inte fläsk- eller nötkött heller
    Hahaha blir det något kvar? Mmmm osten ;-)

    SvaraRadera
  10. Även om E-type värnar om hundarna så var han inte speciellt social, tur att hans fru/flickvän var det

    SvaraRadera
  11. Blir ju lite fundersam här... Var ni på samma Hundar Utan Hem-tillställning, du och Annika? Träffades ni?
    Lite orättvist att dina Stockholmstomater är helt röda medan mina Smålandstomater är ljusgröna...

    SvaraRadera
  12. Kul att se lite av din dag :) Fastnade för vackre Justin :)

    http://foto.rudenius.se/post/2010/08/22/EFIT-e28093-Ett-foto-i-timmen.aspx

    SvaraRadera
  13. Tack. Det är faktiskt roligt att ha en sån fin hund. Jag får många positiva kommentarer om honom.

    SvaraRadera
  14. Så kul att följa din dag. Och vilken vacker hund du har!!

    Tack för ditt besök hos mig.

    SvaraRadera
  15. Trevlig söndag du verkar ha haft.

    SvaraRadera