Välkommen till min blogg


söndag 24 januari 2010

Nordpolen?



Nu ställer man sig frågan: Bor vi i Nordpolen eller ...?

Tycker nog att vintern kan ge sig nu.
Är urless på mina vinterkängor, stora, tunga och snörningen som går upp hela tiden. Jackan är alldeles för tjock med sitt extra foder - fickorna är fulla med hundpåsar, nycklar, mobiltelefon, kamera, näsdukar, tjocka vantar och lite mer näsdukar ifall ... Och har man inte satt på sig extra strumpbyxor under långbyxorna fryser man. Fast så är det aldrig, i själva verket är det alldeles för mycket.

Mössan är ett eget kapitel. Många är jättetjusiga i sina stickade mössor. Det ser så chict ut. Jag tillhör inte det släktet kan jag tala om. Hur varma vantar jag än har så fryser jag om fingrarna.
Ser t o m fram emot sommaren med alla myggor, ormar och getingar ...

3 kommentarer:

  1. Ha ha. Det får mig att tänka på när vi provade mössor på Åhléns... Alexandra som försökte ha pokerface och säga: Vad fint! Jo men det VAR fint...
    Jag är också trött på vintern. Otroligt trött på den faktiskt. Trött på att skrapa rutor på bilen (det slipper ni), skotta ut bilen, få snö mellan jackan och vantarna och ha ständigt blöta strumpor för att man går igenom hallen där alla skor står och smälter...
    Fram för våren!
    Men, jag fick min första frökatalog i veckan så det finns nog hopp.

    SvaraRadera
  2. Jag ska bara meddela att Alexandra inte alls hade något pokerface. Det syntes hur tydligt som helst att hon höll på att spricka av skratt vartefter jag provade. Tillslut nickade hon och sa: OK. Och den mössan är jag faktiskt rätt nöjd med själv så jag tackar för smakrådet.
    Ja, fram för våren. Ska skaffa frökataloger också så jag har något att frossa i.

    SvaraRadera
  3. Vilket fint blogghuvud! Kul att se något nytt när man tittar in... du får gärna ändra varje dag... ;-D

    SvaraRadera