Välkommen till min blogg


lördag 16 januari 2010

EFIT - dags igen




08.00
Härligt att börja dagen med en promenad med Justin. Idag är vädret bra också.


09.00
När jag kommer in är frukosten klar. Äter och läser tidningen.


10.15
Dags för en av veckans två gympapass. Grejer plockas fram och sen är det bara att sätta igång.


11.00
Åkte ut till marinan för att titta till båten som var helt nedtyngd av snö. Vi behövde ladda batterierna så de inte är helt slut när vi ska ha båten i vår.


12.00
Passade på att ta en skön i promenad i Gamla Stan när vi ändå var ute och åkte. Mycket turister konstigt nog. En av dem ville nästan ta med sig Justin hem till Spanien.


12.50
Lunch - Det fick bli fil och ägg. Gott det också. Ibland


13.20
Har bestämt att jag ska satsa mer på bättre foton. Min lilla digitalkamera lever sitt eget liv och bestämmer över mig. Har därför tagit över min mans digitala systemkamera. Så i fortsättningen kommer bilderna överträffa det mesta :-) Kan vara något att se fram emot.


14.00
Ja, man slipper inte undan.

15.15
Ja, det är verkligen inte kul.
Men det blir fint, alltid en tröst.

16.00
Se sån duktig make jag har!


19.30
Avslutar kvällen med ett glas portvin och ett kex med Stiltonost. Mmmmm vad gott.



21.00
Sista bilden för dagen. Det här är ett spel som vi spelar ofta. Det heter Tantrix och är otroligt kul och lättspelat. Om ni stöter på det någon gång - PRÖVA DET!
Tyvärr förlorade jag i kväll. Men i morgon ...

Tack för idag, det var trevligt. Många kommentarer kom, det gladde mig. Vi ses snart igen!!

23 kommentarer:

  1. gympar du hemma? då krävs disciplin att verkligen ta ut sig =) bra jobbat =)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag känner mig verkligen duktig - så tack för uppmuntrande ord.

    SvaraRadera
  3. Halloj kikar in!

    Va mysigt med Gamla Stan. Inte vart där så jättemycket dock men det är verkligen hur mysigt som helst. Får nog ta mig en tur dit nästa gång jag åker upp o hälsar på syster yster!

    Ägg är inte fel!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Spännande. Väljer själv att ta bilderna med en dålig kamera i min mobil med flit.

    SvaraRadera
  5. Gå inte på det där! Jan vill bara få en anledning att köpa en ny kamera! Typ en K200...
    Justin ser inte ut att tycka så jättemycket om vädret...
    Tittar in igen lite senare!

    SvaraRadera
  6. det var verkligen mycket folk ute idag, det kändes som en lönelördag typ

    SvaraRadera
  7. Jan är avslöjad!!!

    Justin har faktiskt varit lite låg idag. Hängde med huvudet när vi gick i Gamla stan. Ändå tyckte folk att han var jättefin ...

    SvaraRadera
  8. Åh vilken fin hund ni har! Vi har pälsdjursallergi och får njuta på avstånd men i morgon ska vi lyxa till det med att vara hundvakt åt två toypudlar (får medicinera innan) :) Har man vuxit upp med djur så känns det som att något saknas :/

    Vad kul med ny kamera!

    SvaraRadera
  9. Önskar att jag också hade motivationen att gymma så där, hemma verkar dessutom toppen att göra det. *tummen upp*

    SvaraRadera
  10. Gamla stan är alltid fint att vandra i.
    Du får gärna komma hit och städa =)

    SvaraRadera
  11. Tittar inom. Det låter som om Du ser fram emot att få ta kommandot över kameran! :D

    SvaraRadera
  12. Ja pudlarna (min brors) fungerar bättre än strävhåriga (som inte alls går) men några av oss reagerar även på hundarnas saliv. 5 av 6 i familjen är allergiker, inte så kul för äldsta dottern som är helt allergifri - hon tycker att hon hamnat i fel familj ;)

    SvaraRadera
  13. Åh, skulle också vilja knata omkring i Gamla stan! Fast då helst sommartid :D

    Du får komma hit och städa också om du vill!

    Ha en skön lördagskväll.

    // Kram

    SvaraRadera
  14. Vilka smarriga bröd din man har gjort. Mums.

    SvaraRadera
  15. men du var också duktig som städade

    SvaraRadera
  16. Vilken fin hund ni har. Han har betydligt mer hår än hunden vi brukar passa, som är en Golden =)

    Ljuvligt med nybakt bröd!

    SvaraRadera
  17. Hej och hå, en mästerfotograf till

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Kikar in på din efitdag! Djup impad över din träningsdisiplin. Här skulle det inte funka :)

    Fota med systemkamera tycker jag är mycket roligare än med kompaktkamera :)

    Kram

    SvaraRadera
  19. spelet verkat jättekul, finns det att köpa i Sverige?

    SvaraRadera
  20. Ja, det finns på Akademibokhandeln. Det är beroendeframkallat :-). Det går fort att spela, vi brukar göra det ofta, bäst av tre vinner.

    SvaraRadera
  21. Bra tips, det spelet ska jag leta rätt på!
    Mycket motion du fick idag, bra jobbat!

    SvaraRadera
  22. Men åh, hur moddar jag min karl till att både baka bröd och spela Tantrix med mig??? *avis* Mina brickor ligger övergivna i sin påse, jag får nöja mig med att spela online istället, har lyckats få en systerdotter och ett par vänner till att spela med mig... men det är inte samma sak, jag saknar känslan av brickorna.

    SvaraRadera
  23. Ja, det är bra med hund för då kommer man ut varje dag oavsett väder!

    Caroline

    SvaraRadera