Välkommen till min blogg


lördag 6 februari 2010

Varför denna totala tystnad?

Om ni undrar över varför det inte kommer några nya saker på denna blogg beror det på att jag är totalt insnöad på min nya dator. Här gäller det att sätta sig in i de olika programmen som har helt andra utseenden än de förra. Jag har inte bara bytt dator, jag har inte längre Microsoft och Outlook utan Mozilla Firefox och Thunderbird.

Och har också bytt till Windows 7. Från XP.  Så det är inte mycket som är sig likt om man så säger ...
Sen gör det ju inte saken bättre att mina hemsidesprogram börjar krångla. Jag har förutom min egen hemsida dewoul.se också bostadsrättsföreningen Sjöstadsvikens. Nu är det nog ett totalt byte som gäller även där.
Vi hörs när jag är klar med allt.

5 kommentarer:

  1. Oj har du redan börjat med bytet??? Själv sliter jag fortfarande mitt hår vad gäller teknikens härliga under så min blogg är också ganska tyst...

    SvaraRadera
  2. Nej. Jag har inte börjat. Bara funderar. Det är jobbigt nog.

    Nu åker vi till Småland!!

    SvaraRadera
  3. Välkomna!
    Jag ställer fram snöskyffeln...

    SvaraRadera
  4. det kan vara roligt med en ny dator, men man blir ju så trött att ingenting kan vara som förut

    ps till er båda, använda wordpress istället som blogg, mycket bättre och mer anpassad till olika webbläsare

    jag använder wordpress men också egen namn, vilket går att kombinera med wp, du kan även lägga föreningens hemsida i wp vilket gör det lättare att uppdatera

    SvaraRadera
  5. Vad är det som krånglar med hemsidorna? Är hemsideprogrammet inte kompatibelt med Windows 7?

    SvaraRadera