Välkommen till min blogg


torsdag 4 februari 2010

Ny dator

Äntligen!!! Nu börjar det arta sig så smått. Efter ett par dagar i total kaos då tre dator skulle byta innehåll med varandra har vi (=Jan) lyckats med det otroliga att få alla program på plats. Olyckligtvis gick hela min maillista iväg till alla mina mailkompisar (nya och gamla) och orsakade en hel del frågetecken hos några av dem. Men mitt i allt fick jag förnyad kontakt med några som jag inte hört av på länge och några upptäckte att jag hade både blogg och hemsida så till slut blev det rätt lyckat ändå.

Men ... jag visste inte att jag hade så många program och filer. Och alla skulle flyttas. Och också fungera.
Förstår inte hur Jan kunde lyckades med det här. Själv blev jag trött bara jag såg det hela.
Men nu ligger allt där de ska i alla tre datorerna. Min gamla tröga ska till Småland, där har vi ett annat tempo så då gör det inget om det tar lite tid.

2 kommentarer:

  1. Det är inte säkert att datorn är seg. Gör en fullständig ominstallation så brukar det ordna sig. Fullständig = ladda upp enbart programmvaran

    SvaraRadera
  2. För sent. Nu petar vi inte mer i det här.
    Min hemsida blev helt paj t ex.
    Nu får jag anledning att göra en helt ny fräsch i stället. När jag hinner ...

    SvaraRadera