Välkommen till min blogg


fredag 19 februari 2010

Hemma igen

Hemma i Stockholm igen. Resan upp gick bra, vi hann precis undan snöovädret som kom över stockholmstrakten.
I Småland kom det ca 1,5 dm snö under natten. Innan vi åkte laddade jag upp fullt med mat till fåglarna, som har blivit rejält bortskämda under de två veckor vi varit där. Som tur är hjälper våra snälla grannar oss med  matningen när vi inte är där. Så fåglarna är rätt vana vid att hitta fulla fågelbord. Vi har ägnat stora delar av dagarna där nere åt att skrämma bort nötskrikorna som gärna tar över alla fågelbord och skrämmer bort de små fåglarna.
Skönt ändå att komma hem,det är en hel del saker som ska göras.

4 kommentarer:

  1. Det har varit så trevligt att ha er här nere, men jag förstår att det är skönt att komma hem också!
    Här snöar det inte än, men det ska visst komma.

    SvaraRadera
  2. Det är så toppen att ha två liv - ett här i Stockholm och ett i Småland. Båda är lika bra och vi trivs otroligt bra på båda ställena. När vi varit här ett tag längtar vi ner till Småland och tvärtom. Vilken lyx!!

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bild på tjuren! Tog du den nu när ni var nere?

    SvaraRadera
  4. Förra gången faktiskt. Visst är den gullig?
    Jag tänker absolut inte hålla på och byta bild varannan dag, har prövat mig fram och testat lite bara ... Den här får vara ett tag nu.

    SvaraRadera