Välkommen till min blogg


onsdag 3 februari 2010

Har idag varit i Nykvarn för att hälsa på min väninna Kajsa. Alltid lika trevligt att komma dit, även om vädret denna gång inte var det bästa för sightseeing precis.
Eftersom vi bott i Nykvarn och trivdes väldigt bra vill jag slå ett slag för den lilla bruksorten.
Där finns någonting för alla i familjen. Gör en liten utflykt dit när ni får lust.

Info från Turistbyrån:
Vår sörmländska idyll är som gjord för en dagsutflykt. Låt barnen träffa djuren på bondgården Åbytorp eller köra egna bilar på Lådbilslandet. Du själv kan förverkliga cowboydrömmen, spela golf eller shoppa loss i inspirerande butiker med inredning och kuriosa.
Ni äter och dricker gott på någon av våra restauranger och missar förstås inte norra Europas största kak- och tårtbord på Taxinge Slott.
Varför inte förvandla en perfekt dag till flera? Här finns flera mysiga boendealternativ, naturskönt belägna med tillgång till många roliga aktiviteter.

3 kommentarer:

  1. Åh Taxinge slott är en stor favorit :) Massor av gottis för en tårt och bullälskare som jag.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det underbart med alla dessa kakor och tårtor som de har där!!!

    SvaraRadera
  3. Ja Nykvarn är fint. Caroline & jag var där i våras och mindes gamla tider.

    SvaraRadera