Välkommen till min blogg


måndag 17 januari 2011

Sergels torg

Var inne i city ett tag och handlade. Bl a hade jag inga vykort till min post-crossing. Men nu har jag lagt upp ett nytt lager. En kul grej det där att man skickar och får kort från alla delar av världen.
Smart organiserat också.
En sak som förvånar mig är:
Att jag aldrig lär mig att inte klä mig för varmt när jag ska in till stan. Det har nog aldrig någonsin hänt att jag frusit när jag gått runt i Gallerian eller NK. Trots det klär jag mig varenda gång som om det vore polarvinter både ute och inne. Det resulterar i att jag blir på dåligt humör nästan genast och vill åka hem igen.
Vilket oftast händer.

6 kommentarer:

  1. Ni stadsbor åker ner på stan för att shoppa och vi lantisar åker ner på stan för att bli rånade eller titta på hus och annat kul. Vi är alltså klädda för att vara ute länge, och... om vi skulle börja frysa så slinker vi på en pub och klämmer en bärs, ni bor ju inne i stan så ni åker hem och dricker en folköl

    SvaraRadera
  2. Skulle jag gå in på en pub och ta en öl, skulle jag svettas ihjäl ...

    SvaraRadera
  3. Ha ha det där känner jag igen!
    Man klär sig för att vara utomhus men det är man ju jättekort stund egentligen.

    SvaraRadera
  4. Vet precis hur det är, aldrig lär man sig heller.Det är jobbigt bära runt på bylsiga kläder, när vi ska gå i affärer.Värre för Dig i storstaden.Det borde finnas ett skåp där vi kunde lägga in kläderna, så slapp vi gå och svettas.

    Som "dramaten", den är mest i vägen, när jag är inne på stan,folk ser den inte och trampar på den.Tänk om det varit en hund brukar jag kläcka ur mig.

    Snart är det vår och då svettas vi ännu mera.

    Hej från Mi

    SvaraRadera
  5. Men på NK finns det garderob :-)

    SvaraRadera
  6. själv handlade jag postcrossingkort igår, hittade en liten loppis där jag handlade massor av gamla 50-60 tals vykort, lite udda men kul
    och igår var det asvarmt på stan, jag hade klätt mig som vanligt - för vinter alltså - och svettades som en gris och 'klädde' av mig ;-)

    SvaraRadera