Välkommen till min blogg


fredag 28 januari 2011

Åsöberget

På promenad i Vitabergsparken i dag gick jag via Åsöberget hem. Där finns många fina hus bevarade.
Kunde inte låta bli att ta kort på detta underbara hus. Här bor folk och i just de här husen har de utsikt över hela Stadsgården med alla Finlandsbåtarna, Djurgården med Gröna Lund bland mycket annat. Idylliskt så det förslår.

Man kan bo så här också ... 
Fördelen med det är att alla vinklar i lägenheten är raka, vattnet funkar för det mesta, inget drag från fönstren och annat modernt. Det finns även särskilda rum för cyklar och barnvagnar.

Det är bara att välja ...
Eller ...?

4 kommentarer:

  1. Svårt att välja... Undrar om det ändå inte är mer praktiskt att bo lite modernare. För några år sen hade jag tveklöst valt de första söta husen, men hur kul är det egentligen med gamla hus? Man kan ha dem på vykort!

    SvaraRadera
  2. De gamla husen är så vackra och det kan man ju absolut inte beskylla det moderna för, men tänk så praktiskt och lättskött det måste vara i en sådan lägenhet.

    I unga år kanske jag skulle valt ett av de gamla husen, men idag blev det absolut en modern lägenhet.

    Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Varför tror ni att det är vedspis och torrtoa på gården? Jag kan inte tro att våra kulturmedborgare skulle vilja bo så!

    SvaraRadera
  4. Nej, det är särskilt utvalda personer som får tillgång till de där husen vad jag förstår.
    Varje kväll går de kanske hem till sin trea i Bagarmossen, vem vet?

    SvaraRadera