Välkommen till min blogg


lördag 29 januari 2011

Ett Foto i Timmen 29 januari 2011


Dags igen. Har inte varit med på några gånger men är nu igång.
06.45
Vaknade tidigt. Inte så bra. Försökte somna om igen.

08.00  
Somnade inte om men gick upp i vanlig  tid och mina dagar börjar alltid med en promenad med Justin. Det var lite snålblåst idag och inte jätteskönt.

09.00
Sitter och äter frukost och ser på morgon-TV. Min man har också precis kommit upp.
Det blir lite slött så här på lördagen.

10.00
 Men det är det ju snart slut med. Det behöver dammsugas.
Ska bara ta en kopp kaffe först.

11.00
Fortsätter städa. Vi har fönster som sitter väldigt lågt.
Det betyder att Justin har full koll på vilka hundar som går förbi vårt hus.
Ibland har han synpunkter på det och syns på rutan.
Bort med det alltså ...

12.00
Får en gäst till lunch. Så jag lagar en mangoldsoppa (på egen odlad mangold!).
Den här soppan brukar vara jättegod. Och med förlorat ägg till.


13.00
Var till Magnolia blomsterhandel och beställde blommor till en släkting i Växjö som fyller år nästa vecka.

14.00
Lunchpromenad med Justin.
Det här är Sickla sluss, bakom syns Hammarby skidbacke

15.00
Tog en liten tur till Vällingby. Ett av de första köpcentrat i Stockholm och det var ett stort ståhej när tunnelbanan invigdes här.

Därför visar jag en bonusbild hur tunnelbaneingången ser ut. Det enda ställe utmed alla linjer som det står ordet Tunnelbana och inte bara ett T.
Lite kuriosa.


16.00
Håller på och skriver två vykort via Postcrossing. Det ena ska till Holland och det andra till Ryssland.
Himla kul sak det här. Man får och skickar kort till hela världen.
Det är mycket smart upplagt också. Imponerande.
Kul när det droppar ner vykort i brevlådan.


****************

Det kommer mer. Så kom gärna tillbaka och om du skriver en kommentar blir jag glad.

19 kommentarer:

  1. Hej!
    Kikar in på dina bilder så här långt. Beundrar er hund. Han är så fin :)

    Återkommer senare idag eller i morgon.

    SvaraRadera
  2. Fy vilket snålblåst-väder. Vad synd att du inte kunde somna om. Kram

    SvaraRadera
  3. nej idag var det inget vidare väder
    och vi kom hem, till slut, det tar lite tid att åka buss till Hallunda men tunnelbanan tar ännu längre tid

    SvaraRadera
  4. Förlorat ägg och spilld mjölk :)

    SvaraRadera
  5. Ja här blåser det också rätt bra. Kan förstå ifall han har synpunkter ;)
    Lät riktigt gott, har aldrig smakat den soppan.

    SvaraRadera
  6. Men när du ändå håller på och skickar så där snygga blommor till Småland så kan du ju skicka lite hit också???

    Gott med Mangoldsoppa, tror jag. Vi åt Spenatsoppa med ägg förra veckan och det var jättegott!

    Kul att se Vällingby centrum, Caroline bodde där ett tag, kommer du ihåg det?

    SvaraRadera
  7. Mangold, spenat eller grönkål - det smakar ganska lika. Gott och nyttigt är det hur som helst.
    Jag hade inte varit i Vällingby centrum på minst tjugo år.Bortsett från den delen jag tog kort på (som är från 50-talet) så såg det tyvärr ut som centrum gör runt om i Sverige.Samma klädkedjor ...

    SvaraRadera
  8. Så fina bilder, Justin är ju för underbar!
    Vällingby minns jag mer än väl när det var alldeles nytt, då var vi där med mamma och pappa och tittade.

    Tack för titten hos mig, jag återkommer till dig!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  9. Ja, det var så speciellt när de första tunnelbanorna gick iväg till Vällingby. Kungen och andra potentater var med och det var verkligen folkfest.
    Detta var på 50-talet, då var man inte så blassé pä allting.

    SvaraRadera
  10. Kikar in och ser hur Din dag ser ut. Vacker hund!

    Ja, visst är min dörrpingla läcker! Har tittat på den länge men slog till när det nu var rea på rean :D

    SvaraRadera
  11. och det är himla kul att leta vykort, idag hittade jag gamla vykort på loppisen plus att bygdeföreningen för Botkyrka sålde vykort som en konstnär ritat över sevärdheter, där fick jag köpa vykorten för 50 öre st när jag berättade att jag skulle skicka dem över hela världen

    SvaraRadera
  12. Kul att kolla in din dag. :)

    SvaraRadera
  13. Vaad roligt Annika att du hittade vykort på bygdeföreningen. Fantastiskt!! Det måste ju vara kul att skicka iväg sådana till länder långt borta.
    Det som är lite lustigt är att de som blir favoriter inte alls riktigt är de man tror från början. Just det gör ju det hela så spännande.

    SvaraRadera
  14. Alltid like kjekt å se på Justin!

    SvaraRadera
  15. Posta ett vykort idag med :)

    SvaraRadera
  16. Aha, tunnelbana.. det hade jag ingen koll på men kul de har sparat skylten och inte satt dit bara ett T.

    Det verkar inte spela nån roll vart man ska nu i Egypten och vi skulle ju till Hurghada & några dagar sen på Nilen.

    SvaraRadera
  17. Härlig jycke du har! Flyttade från Stockholm 1995 men har bonusbarn och barnbarn kvar där så vi hälsar på ibland. Ha en fin ny vecka!

    SvaraRadera