Välkommen till min blogg


onsdag 13 oktober 2010

Fotoalbum

Jag vet att det kan betraktas som lite gammalmodigt. Men trots att hela datorn är full av digitala bilder har vi valt att plocka ut de bästa och klistra upp dem i album.
Vi tar ett år i taget.
Nu är 2009 insatt.
Sen, eftersom jag skriver dagbok och har gjort i stort sett hela mitt liv sätter jag mig och skriver in vad det är för händelser och lite omkring det. En rolig syssla.
Och, håll med - visst är det något särskilt att sitta och bläddra i ett album i stället för att se bilderna på skärmen?
Nu ska jag sätta mig och skriva.

7 kommentarer:

  1. Det är inte alls gammalmodigt, det är helt trendigt att hålla på med "Scrapbooking" - vilket kanske i och för sig innebär lite mer klippande och klistrande än det du gör...
    Jag har börjat beställa bilderna färdigmonterade i böcker, men det är för att jag kommit efter och har flera år av oinklistrade bilder.
    Ser fint ut, hoppas jag får titta i albumet när jag kommer upp!

    SvaraRadera
  2. Självklart! Vi har 28 album ... Bara från Jans och min tid tillsammans. Sen finns det mer ...
    :-)

    SvaraRadera
  3. Wow.. vilket jobb, imponerande!

    jag gör fotoböcker av alla mina bilder hos www.solentro.se!

    vill ha något "riktigt" att bläddra i, inte bara bilder på datorn... men e lite latare än er... för mycket jobb med att framkalla, köpa album, klister, pennor m m...

    men det blir onekligen personligt!

    SvaraRadera
  4. Vi använder papperkopior på barnbarnen och när priset är det rätta. Det blir en eller två gånger om året och för i regel 100 st. Då beskär och hyfsar till bilderna (röda ögon och räta upp bilderna osv) Det kan jag göra eftersom jag beställer hemifrån

    SvaraRadera
  5. Ja, det är så vi gör också. Vi passar på eftersom det blir ganska många varje år. Men vi beställer av någon anledning alltid fler än vi sätter in i albumet.

    SvaraRadera
  6. Kära nån, ett sånt besvär,men kanske roligt när allt är klart.Har ett skåp fullt med kort som jag glömt var och när det var, slarvigt.Men det kom så mycket annat emellan.
    Skulle kanske föra över alla foton på en disk el.cd eller vad heter det till datorer.

    Nu har vi fler ställen att skriva på.Kram Mi

    SvaraRadera