Välkommen till min blogg


tisdag 26 oktober 2010

Bloggen 1 år

Idag fyller min blogg "Här är mitt liv" 1 år
Det var Charlotte som tyckte att jag absolut måste prova att ha en för att det är ju så himla kul.
Och jag håller verkligen med.
I början kändes det lite nervöst. Vad kan man och vad kan man inte skriva?  Det finns ju vissa etiska regler som man bör hålla sig till - att inte publicera namn och bild tillsammans på en person som inte är tillfrågad t ex.
  Och inte medvetet eller omedvetet exploatera barn heller.
Att inte hota rikets säkerhet och sånt förstås ... med mera självklara saker.
Men annars känns det väl rätt fritt tycker jag. Man får använda omdömet.
Min blogg ger sig inte ut för att vara annat än lite småprat om min vardag samt att visa lite foton (ibland bra och ibland mindre bra). Det är väldigt kul tycker jag. Ibland tänker jag i bloggtermer när jag gör någonting. Och vips ligger det ute på nätet ...
EFIT är en annan kul grej. Tyckte inte det först och flera gånger har inte jag tänkt vara med -"Jag gör ju ingenting särskilt idag, alla har sett min utsikt och min hund".
Men sen finner man sig själv sittande där vid datorn i alla fall och lägga in bilder timme för timme. Och gå på andras dag och kommentera. Samt vänta på kommentarer från dem.
Kommentarer är för övrigt alltid roligt att få. Håller med om att det är lite krångligt, man får svaret att det inte gick och många tröttnar då. Det är synd. För det ÄR roligt att höra vad andra tycker om det man skrivit. Det ger energi att fortsätta, att någon faktiskt tycker det är kul, det man gör. Fast det ska ju förstås inte kännas som ett tvång.
Ja, jag kommer att fortsätta mitt bloggande. Skulle vilja utveckla det.
Får se om jag har kraft nog att ta reda på hur. Ni lär ju få se det i sånt fall.
Tack för att ni läser detta.

7 kommentarer:

  1. ♥ ♥ ♥ Grattis!!! ♥ ♥ ♥
    Jättekul att du började blogga, tycker jag! Ett underbart sätt att hålla kolla på vad folk gör om dagarna och Efit gör ju att man har FULL kontroll!
    Ska bli kul att följa dig även i fortsättningen och hur du hade tänkt utveckla det hela (blir nyfiken...).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till 1 års dagen
    kan hålla med om att det är krångligt att kommentera på blogspot
    tack och lov för wordpress ;-)

    SvaraRadera
  3. Grattis till dig och bloggen :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Margaretha och stort Grattis till ettårsdagen av Din blogg.
    Jag tycker känns det som ibland, att jag blir stressad av att jag måste skriva något för mina blogg-vänner måste ju ha något intressant att läsa.Ibland blir det totalt stopp i tankerederiet.
    Hoppas det är bra med Dig och kämpa på glöm inte THX.Räknas som naturläkemedel.Men det kanske Du visste redan. Kram

    SvaraRadera