Välkommen till min blogg


söndag 31 oktober 2010

EFIT 31 oktober

Dag igen för EFIT. Här är min dag:
07.00
Det blev ju vintertid under natten. Tyvärr så var hunden Justin inte medveten om den saken. Utan det var bara att gå ut i grådiset ...

08.00
Fast rätt vackert ändå.

Vi har besök från Småland. Jättetrevligt.
De bor i bostadsrättsföreningens lägenhet, mycket praktiskt.
Nu har de vaknat och kommer upp för att äta frukost.
En bonusbild.

09.00
Familjens alla datorer belägras genast efter frukosten ...

10.00
Vi tar det lite lugnt
11.00
Åkte till det kulturminnesmärkta Skogskyrkogården för att hedra dem vi saknar.

12.00
Var därefter i Globens galleria. Alltid lika kul.
Tittade även på den lilla globen som man kan åka i till Globens topp.
Det var blandat intresse för den saken ...

13.00
Snabbt hem och ta en varm korv

14.00
Var bjudna på kalas hos moster i Björknäs.

15.00
Här fanns det datorer också, vilken tur ...

16.00
Musikunderhållning

17.00
Blev bjudna på god middag och vi mådde så bra.

19.00
Hade med oss lite tårta hem till sjuklingen. Hallontårta.

20.00
Charlotte ligger på golvet och lägger in sina inlägg i EFIT.

21.00
Justin har varit med varenda gång jag har gjort EFIT. Så även denna gång. Fast det tog ända till kvällen innan han fick vara med. Här ligger han på balkongen och kikar ut på alla kvällspromenerande hundar. Själv ska han också gå ut.
22.00
En tröttsam dag för de yngsta. Och tja ... även för de äldsta faktiskt.

*****************
Tack för denna gång och det gladde mig mycket att så många var inne och tittade och kommenterade min efit-dag.

23 kommentarer:

  1. Nej tänk vad behändigt det skulle vara om man även kunde ställa om hundarnas klocka. ;)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fantastisk bild på stan och vattnet. Beundrar.

    SvaraRadera
  3. Värre när man ställer om till sommartid tycker jag. Huh va trött jag är den första veckan efter det*S*

    Hoppas du får en bra dag, kikar tillbaka sen!

    Välkommen in till mig med!

    SvaraRadera
  4. Vacker vy över södermalm :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kikar in på din dag så här långt. Återkommer senare igen.

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt med besök! Vi får besök i morgon som vi ser fram emot :)
    Kikar in lite senare..

    SvaraRadera
  7. Hej, hej!

    Är inne och kikar på din EFIT dag.
    Vi brukar också hysa in folk i uppehållsrummet i vår förening. Det är så praktiskt!

    Hoppas ni får en fin söndag.

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Kikar inom och passar på att tacka för besöket hos mig.

    Jag återkommer under kvällen.

    SvaraRadera
  9. Vad praktiskt med en "låne-lägenhet" när man har gäster! Glada såg de ut också. :)

    SvaraRadera
  10. Härligt att få besök av barn o barnbarn, själv umgicks jag med mina, det är ju lättare för mig eftersom de bor lite närmare, bara två tunnelbanestationer bort

    SvaraRadera
  11. Men din dag ser rätt välfyll ut den med! Att ha besök är ju alltid lika kul och sen få gå på kalas gör ju inte dagen sämre precis. Gillar tallrikarna som är framdukade!

    SvaraRadera
  12. Grådis kan vara vackert, bara man slipper gå ut i det.

    SvaraRadera
  13. Hmm de här bilderna såg väldigt bekanta ut... Undrar om inte jag har varit på de där platserna någon gång???
    Kram & tack för en toppendag!

    SvaraRadera
  14. Takk for besøket inne hos meg =)
    Ser ut som om du har hatt en fin og travel dag!! Koselig å bli invitert på middag da, kunne man gjerne blitt flere ganger i uka *knis*

    Selvsagt ligger man på gulvet å fikser efit, where else liksom ;-)

    Klem Lena

    SvaraRadera
  15. Kikar in :)

    Kul att få se av din dag :)

    Ha de gott.
    kram Gurkiss

    SvaraRadera
  16. Kul att du lämnade en kommentar i min gästbok. Jag bor i Tallkrogen så det är nästgårds Sickla. Dieselverkstaden har jag aldrig varit på tidigare och jag hoppas det inte blir sista gången. Tack för ikväll =)

    SvaraRadera
  17. Tusen takk for komentaren, lillemann er aldeles nydelig ja:)

    Har hatt en innholdsrik dag du ser jeg:)

    SvaraRadera
  18. Men visst är det bra med datorer i varje hörn numera. =)
    Ser ut som en trevlig dag för er alla.

    SvaraRadera
  19. Även Justin måste få vara EFIT hund :-)

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Kikar tillbaka, fast det hann bli dan efter innan jag hann in. Gillar bildern på efitvovven och de sovande barnen i soffan :)

    SvaraRadera
  21. Vilken trevlig dag ni fick.
    Det där med ungarna och datorer det känner man igen :lol:

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  22. Ja, det såg onekligen mycket trevligt ut, alla mådde prima och trivdes, såg det ut som.
    Den 18:e November ska jag till Globen City och ögonkliniken igen för en ny laserbehandling, en tredje.Hade tänkt ta T-banan in till stan och kolla lite+ fota.Evigheter sedan jag var inne i Storstan.
    Må så gott !

    SvaraRadera
  23. Kul att följa din Efit-dag. Jag missade det den här gången och ändå hade jag en påminnelse högst upp i bloggen - ett sånt slarv!

    Du har med din vackar Justin och jag har alltid med åtminstone Grållen, han gör sig bra på foto. Svarten är det värre att få snygga kort på, det blir bara liksom en svart silhuett.

    Ha en fin onsdagskväll./Ingrid

    SvaraRadera