Välkommen till min blogg


lördag 6 mars 2010

Ett Foto I Timmen

 
08.00 
Har Smålandsbesök ...Då gäller devisen "Finns det hjärterum ..."
09.00
Så här kan ett läppglans se ut om ni undrar. Det är fyra små flickor som bor hemma hos oss den här helgen och då får man lära sig nya saker hela tiden. Nu ska vi åka iväg in till stan.

10.00
Fåglarna vid Strömmen samlas varje vinter och blir matade av stan och av snälla människor.


10.30
Skridskobanan i Kungsträdgården. Lite tidigt ännu men sen brukar det var helfullt här.


11.00
Shopping i Gallerian. Alla flickorna försågs med nya tuffa kläder


12.00
Lunchdags. Alla var jättetrötta i benen, hungriga och törstiga. Så vi hämtade lite nya krafter.


13.00
Ett besök i leksaksaffären var ju förstås ett måste ...


14.00
Besökte Spårvägsmuséet där också numera Leksaksmuséet finns inrymt. Gissa om detta var populärt. Ella och Caroline anslöt och Ella kastade sig snabbt in leken.

E

15.00
Fyra av tjejerna åkte en minitunnelbana genom hela muséet. Det var ju kul.

16.00
En kvinnlig konduktör. Dags att  gå hem, muséet stängde för dagen. Vi var jättetrötta i benen allihop.


17.00
Tog färjan över Hammarby Sjö. Det är en ny färja som går där nu. Lotten och Emelie ligger på varv för genomgång. Den här färjan heter Lisen.
18.00
Emelie visar upp sina nyköpta kläder. Fin liten tonåring va?

19.00
Full aktivitet. Tre datorer igång, en fjärde fanns strax bakom fotografen. Den var också igång. Det var den som laddade ner nyheter och bilder till bloggen.


20.00
Melodifestivalen, andra chansen. Dags för lite förtäring ... (ser ni att fotot är svartvitt? Det är avsiktligt)

21.00
Ny chans?
22.00
Två av våra små gäster har slocknat. I morgon åker de hem.
   
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tack för idag och för alla trevliga kommentarer.Vi ses vid nästa efit.



23 kommentarer:

  1. Kikar in på din dag så här långt.
    Ja läppglans kan tydligen se ut hur som helst nu för tiden :)

    Återkommer senare.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Undrade om du skulle köra EFIT idag eftersom Charlotte gör det, ska bli kul att jämföra

    SvaraRadera
  3. Visst är dem söta? Lppglansburkarna alltså och självklart barnbarnen :-)

    SvaraRadera
  4. Hei!

    Det var en utrolig søt leppomade!!

    Ha en fin lørdag videre, kommer nok innom flere ganger!

    klem

    SvaraRadera
  5. Oj....sådana läppglans fanns det minsann inte på min tid. ;)

    SvaraRadera
  6. Titter tilbake på din efitdag:) Fine bilder så langt.

    klem Lillebølla

    SvaraRadera
  7. Skoj med besök :)

    Sådant läcker läppglans har mina tjejer också :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  8. Kul att få se utav er dag. Vilken helt underbar dag med shopping, museum, underbart väder, söta fåglar osv :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  9. Hmm, men vad bekant den här dagen kändes...?

    SvaraRadera
  10. Åh va mysigt med museum=)

    Kul med smålandsbesök också=)

    Tack för att du delar med dig av din dag!

    SvaraRadera
  11. Kul att se. Fnissade lite åt 19-kortet som liknar vårat kök där 3 personer har varsin dator igång, det är bara marsvinen som saknar skärm att glo på... Bildbevis i min förra 'efit': http://sundback.dyndns.org/?p=2317)

    SvaraRadera
  12. Det är ju solklart att det är så där tidigt man ska åka skridskor! Såg ju hur mysigt ut som helst... Jag som inte ens gillar att halka runt. :-)

    SvaraRadera
  13. Oj här fick jag se två versioner av samma dag! Var inne hos Charlotte också! Kul! Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  14. Så härligt med en massa fina foton från huvudstaden. Tro jag det att småflickorna slocknade efter en så innehållsrik dag.

    Varmt tack för din kommentar hos mig och ha en fin fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  15. Härligt med barn och barnbarn hemma kan jag tänka mig :) härligt väder hade de med sig upp också.. har njutit för fulla drag av att känna solen värma. Kul att se din dag

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Kikar tillbaka på din dag. Kul att se två versioner av samma dag :)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Men ojojoj, en händelserik dag här ser jag... Full aktivitet hela dagen!!! Kul med en heldag på stsan och massa musei-besök!!! :-D Kan tänka mig att det var slitna, men nöjda barn som kröp i säng på kvällen... ;-) Och jösses, vad många fåglar!!! Helt galet ju, hehe... :-P

    SvaraRadera
  18. kikar in igen för att se slutet av dagen, kul att få följa er dagen från två håll

    SvaraRadera
  19. Åh, vilka härliga bilder! Verkar ha varit en jättebra dag; shopping och mys och bloggning. Kändes som om jag var där med er.

    SvaraRadera
  20. Hej! Kul att du tittade in på min sida. Min hund brukar inte få barnmat men eftersom jag jobbar på neslté och hittade ett varuporv som datumet nästan gått ut på. Burken innehöll köttbullar och tagliatte så jag tänkte att det gillar nog Loke. Och det gjorde han! Man måste ju fjäska lite ibland :)

    Marie

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig dag ni har haft med era gäster!

    Tack för kommentaren på min blogg, och visst är det en mellanschnauzer på bilden.

    SvaraRadera
  22. Du har haft fullt hus ser jag, trevligt =)

    Det var en gammal film vi satte på, Ogifta par. Jag var så trött så jag hade nog somnat av vilken film som helst. =)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  23. Vilken mysig dag ni verkar ha haft. Underbart skridskoställe, man vill gå in i bilden och börja åka direkt :-)

    SvaraRadera