Välkommen till min blogg


tisdag 10 november 2009

Lugnets terass

Redan när vi flyttade in fick vi veta att det utanför oss, på terassen, kommer att uppföras ett café. Jättetrevligt tyckte vi, ett gulligt litet café där man kan sätta sig och titta ut mot sjön.

Idag fick vi information om hur detta café kommer att se ut:
http://www.sjostadsviken.se/res/lugnetsterass/lugnetterrassencafnov2009.pdf

Detta är en länk som går till vår bostadsrättsförenings hemsida (där jag för övrigt är webbredaktör).
Så här ser det ut idag. Kolla hur högt över pergolan huset kommer att vara.
Det är inte färdigt ännu, de håller på och sätter gatsten m m.

3 kommentarer:

  1. Men... vad kul! :I
    Mysigt att gå ner dit & fika (äta?) och se på vattnet. Ni kan inte få vara med och bestämma lite hur det ska se ut? Eller är alla bygglov redan färdiga i och med att de börjar bygget?

    SvaraRadera
  2. Jaha! Vilket alternativ har dom valt? Det har väl varit samråd med invånarna förstår jag, för sånt skit måste kommun och byggbolag ha, men det är inget att bry sig. Hoppas bara ingen överklagar.

    SvaraRadera
  3. Från det ena till det andra. Det blev så himla fint med den stora bilden med hundarna så jag la in en bild på min blogg från vårt vardagsrum med matbord och allt

    SvaraRadera