Välkommen till min blogg


fredag 13 november 2009

Att blogga eller inte blogga

Tänk att detta med bloggande kan orsaka sånt rabalder. De som inte gör det tycker att det är jobbigt bara att tänka sig att det över huvudtaget förekommer.

De som gör det tycker varje dag är rolig för då får de anledning att tänka ut något kul som de vill förmedla, både i ord och bild. Och hoppas lite smått att andra också tycker det.

För de som inte gillar blogg är det ju enklare, de behöver inte tänka alls, bara låta bli.
Låta bli att in gå och läsa. Låta bli att kommentera.

Men det är lätt att dessa personer får de aktiva att tappa sugen lite. Och det är väl inte meningen med det hela. Allt är ju liksom frivilligt.

3 kommentarer:

  1. Ja det kan jag ju skriva under på...
    Jag hoppas att du inte tröttnar för jag tycker att det är jättekul & intressant att kika in här och se vad du har för dig för dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så här har jag skrivit:

    Hej allihopa!
    Jag ser bloggen som en utveckling av min hemsida! Man kan direkt kommentera och skapa diskussion om det är bra att att ha kakao i stället för kaffe i ett bakverk eller jag kan få tips varför det är bättre med kalljäsning av bröd. En gång har någon kommenterat mina recept utifrån min hemsida och jag har hållt på sen 1997. och det gäller inte släktringen där man får synpunkter men ni har ju fått mail och jag kan inte skicka mail till alla svenskspråkiga människor plus att jag kan skriva saker som jag är missnöjd med som kanske inte passar så bra i syskonringen. Men syskonringen är inte det samma som min blogg och jag tänker fortsätta med bägge plus min hemsida.
    Jag säger som Salon Ghalin sa på Namn och Nytt i DN för länge sen:
    - Reklam och Reklam, en god vara talar för sig själv!
    - Ja, men först måste någon tala om att den finns!

    SvaraRadera
  3. Här kommer en kommentar från en som har valt att inte blogga, twitter, facebok etc.

    Varför ska det tolkas som rabalder om man t.ex. frågar eller undrar om något? Att man möjligen gillar eller inte gillar något och att man möjligen kan låta bli eller inte låta bli något.

    Varför skulle det vara jobbigt? Har inget att göra med att det är jobbigt eller inte att kolla allt som kommer in på datorn. Hur jobbigt kan det vara att trycka på en knapp här och en knapp där?

    För vår del räcker det att kontakta de vi känner via e-mail, telefon och besök när det är möjligt.

    Vi tycker att bloggen har samma funktioner som den e-mail vi haft som har fungerat bra alla dessa år med foton och kommentarer.

    Att många vill avancera vidare och ha mer att välja på genom bloggen och att det ger dem nöje kan väl ingen neka dem.

    Men till vems fördel/behållning är bloggen...det är nog million dollar frågan?

    Tills vidare kollar vi de tre som finns i familjen med eller utan kommentarer
    L&R

    SvaraRadera