Välkommen till min blogg


söndag 1 november 2009

Höst - dags för läsning

Jag är numera med i en bokklubb. Vi är sju stycken läsintresserade damer som träffas ca varannan månad och diskuterar en bok. Vi träffas hemma hos varandra och bjuds då på en god middag med god dryck. Sen pratar vi om boken. Bland annat.
När vi har enats om när nästa träff ska vara får vi också veta vilken nästa bok är.
Det är ett mycket trevligt sätt att komma i kontakt med böcker man troligen aldrig skulle läsa annars.
Ibland kan man ju bli lite chockad. Som den här gången. Jag var inte med på förra mötet men fick veta att tills nästa gång ska vi läsa den bok ni ser till höger här av Herman Wouk.

Jag letade i bokhandlare, nätet, biblioteket men hittade boken tillslut på ett antikvariat uppe i Skellefteå (ett mycket smart system som fungerar alldeles utmärkt).
Detta tog dock sin lilla tid så jag har nu bara två veckor på mig att läsa boken.
Och gissa vad? Boken är på 694 tätskrivna sidor!!

1 kommentar:

  1. Oj oj Lycka till! Då förstår jag att du kommer att försvinna in i en bokvärld ett tag framöver (typ två veckor)... I min bokcirkel har vi lite krav på böckerna, t.ex att de ska gå att få tag på i pocket. Det är ganska bra för plånboken när det är såna där tegelstenar man ska läsa.

    SvaraRadera