Välkommen till min blogg


fredag 30 juli 2010

Fotografiska muséet

Jan och jag tog en cykeltur ner till Stadsgården och besökte det nyöppnade muséet Fotografiska. Verkligen mycket imponerande. I dessa lokaler var det meningen att ABBA-muséet skulle inrymmas men något gick snett och nu har den utställningen blivit ambulerande tillsvidare. Synd.
Hur som helst, det här var jättetrevligt.
Den första utställningen vi möttes av var Lennart Nilssons alla fina foton på hur ett barn kommer till. Tänk att det gick att ta så fina foton före digitaliserandet.

Den stora begivenheten var förstås Annie Leibovitz alla (jättemånga) foton både i färg och svartvitt. Man fick ju inte ta några egna foton därinne, så jag nöjer med att visa en bok med delar av hennes verk.

En som verkligen blev imponerad var Jan. Han köpte tre delar av Digital fotografering. Så bli inte förvånade om näste store fotokonstnär som har utställning på Fotografiska blir denne man.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle aldrig DRÖMMA om att bli avundsjuk! Jag menar... Vad är väl en bal på slottet....

    Köpte han de tre delarna av Boken "Digital Fotografi"? Den har jag två delar av. Ska bli roligt att se alla fotografiska konstverk som kommer att publiceras på Jans kommande Fotoblogg???

    Stor kram från oss alla

    SvaraRadera
  2. Verkligen roligt att läsa att Jan orkar cykla, det finns väl en hel del ordentliga backar den sträckan ni cyklade?
    L&R i TN

    SvaraRadera