Välkommen till min blogg


fredag 16 juli 2010

EFIT i Småland


Idag är det återigen efit. För första gången gör det i Småland. Det ska bli kul att få visa hur en dag här nere kan bli ... Välkommen att följa dagen.
07.30
Ymerslund heter vårt torp. Ymer var en soldat som bodde här i slutet av 1800-talet.
Här trivs vi jättebra och åker hit så ofta det bara går, fast det är 35 mil hit från Stockholm.
08.30
Börjar dagen med att gå till brevlådorna och hämta SvD och Land

09.30
En lång skön frukost
10.30
Var hos vädurskaninen Elsa och pratade lite med henne. Hon saknar nog sina tjejer men när de nu är i Grekland så får hon nöja sig med mig.

11.30
Väntar gäster på eftermiddagen så jag har gjort en latmanskaka med svarta vinbär. Förra årets. Det börjar komma nya nu.
12.30
Var och grävde upp lite färsk potatis till vår sillunch. Det är livskvalitet det ...

13.30
Ingen EFIT utan Justin.
För er som undrat varför han inte är med - här kommer han.
Han gillar inte riktigt värmen så han har grävt ner sig i syrenhäcken, svalt och skönt
14.30
Nu är man väl värd att svalka av sig i poolen en stund.
Snart kommer våra gäster och det blir det fullt upp.
15.30
Min Morsdagspresent som fortfarande är så fin. Det kan man verkligen njuta av.

16.30
Ingen tid alls att ligga och slappa, gästerna kommer snart.

19.00
Här sitter vi nu och äter och har det bra.

Detta var sista bilden för idag. Tack alla som varit inne och kikat och dessutom kommenterat.
Vi ses snart igen.

18 kommentarer:

  1. Så härligt med ett torp. Jag söker efter något sådant men för åretruntboende..

    På återseende!

    SvaraRadera
  2. Här kan man lugnt bo året om. Vi är här både sommar och vinter. (Fast det här är inte till salu :-))

    SvaraRadera
  3. vad kul att få se EFIT från Ymerslund

    SvaraRadera
  4. Det ska bli kul att följa er dag i Småland :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt med ett sommarställe, det rycker i bullerbynerven när jag ser alla jordgubbar och svarta vinbär.

    SvaraRadera
  6. mmmm vad gott det ser ut!
    Härligt när brevlådorna står så där! Det är liksom landet-känsla då!

    SvaraRadera
  7. en sån där latmanskaka är himla god

    SvaraRadera
  8. Vad härligt det ser ut hos er. När jag blir stor vill jag oxå ha ett torp eller bo på landet :)

    Kram
    ps, det gick bra att cykla i värmen. Lånar morfars dator nu så nu finns det bilder uppe :) ds.

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig sommardag du har fotograferat!

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder fran Ymerslund! Kul att se lilla Elsa (eller i allafall buren...) ocksa! Ser sa mysigt ut hos er! Saknar er! Kram

    SvaraRadera
  11. Härlig svensk sommar :) kul att ni har det bra i allt det jobbiga.. Kramar Razzy ♥

    SvaraRadera
  12. Så härligt :)

    Mums med egen potatis :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  13. är här för att se resten av din dag....

    SvaraRadera
  14. Jag kommer från Småland och nu längtar jag "hem" ;). Härliga "på landet" foton!

    SvaraRadera
  15. Härligt med ett torp på landet!

    SvaraRadera
  16. Jättefin dag, så söt din vovve är :-)

    Helen

    SvaraRadera