Välkommen till min blogg


onsdag 26 oktober 2011

Märkligt

Före sommaren uppmanades alla boende i vår bostadsrättsförening att märka sina cyklar som stod i cykelrummen. De som inte var märkta skulle kastas.
Med det hotet hängande trodde man väl att alla cyklar hade en ägare som brydde sig ...
... men här står nu nio cyklar som uppenbart ingen vill kännas vid.
De är utflyttade till gården så alla kan se de stackarna.
Troligen har ägarna flyttat och glömt cyklarna. Men SAKNAR de dem inte??
Eller bryr de sig inte.
Konstigt för en del av dem är riktigt fina och dyra. Cyklarna alltså.

10 kommentarer:

  1. Nog är det underligt att ingen vill kännas vid de där cyklarna?
    Det verkar som om folk har gott om pengar i alla fall.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. I Eskilstuna..skulle dom..detta dygn..SLÄNGA och plocka bort allla cyklarna..som bara står..och är lämnade. Antar att det blir en massa cyklar..dom plockar upp..

    SvaraRadera
  3. Jag utgår från att föreningen låter oss boende för en billig penning köpa cyklarna efter ett tag. Sen får man ju gå till en cykelaffär och be dem bryta upp låset och sätta dit ett nytt bara.
    För många år sedan fick jag min cykel som jag har på landet, på det sättet. Jättebra.

    SvaraRadera
  4. Det problemet har vi också på bostadrättsföreningen.Jag föreslog att man kunde ha auktion på cyklarna

    SvaraRadera
  5. I en annan bostadsförening, gör de så att varje vår har de auktion på bortglömda cyklar som går till föreningens gemensamma festkassa

    SvaraRadera
  6. Här är det då och då också uppsamling. Men jag märker att folk är rädda om sina cyklar. Trots det glömmer visa att ta bort märkningen. Märkligt.

    SvaraRadera
  7. Se där.... det GICK att kommentera idag.:-)

    SvaraRadera
  8. Toppen!! Hoppas det är första steget framåt, uppåt!

    SvaraRadera
  9. Har de någon idé på vad de ska göra av cyklarna?

    SvaraRadera
  10. Inte ännu tror jag. Vill du köpa en?

    SvaraRadera