Välkommen till min blogg


lördag 26 december 2009

Mellandag

En dag i lugnets tecken.
Efter en trevlig och hektisk julafton hemma hos oss och efter en härlig juldagsmiddag hos Caroline, Lars o Ella så har nu en helt vanlig mellandag infunnit sig.
Nu kan man ägna sig åt de fina julklappar som vi fick.
Jag fick bl a flera bra böcker som jag genast vill kasta mig över. Innan dess ska jag läsa de böcker som jag beskriver på sidan om här. De ingår i min bokklubb och nästa möte vi har är i mitten av januari och då bör jag väl åtminstone ha läst en av dem. Kommer nog att läsa en av julböckerna samtidigt. Man är ju ledig!!
Borde väl kanske masa sig iväg till affärerna och se om det finns något kul på reorna.
Men som jag känner mig nu (lat) så blir det nog inte så. Vädret inbjuder ju inte precis till det heller. Skönt att sitta inne och äta knäck och fikon. Och läsa.


Men ändå så ser vi nu fram emot att få åka till Småland och träffa resten av våra nära och kära. Det längtar vi verkligen till.

1 kommentar:

  1. Ja vad härligt det är med dessa lata dagar efter all julstress! Man behöver verkligen sitta här och knäcka nötter och läsa nu.

    SvaraRadera