Välkommen till min blogg


torsdag 3 februari 2011

Apropå Hammarby Sjöstad

Vi har faktiskt en egen lokaltidning: Sjöstadsbladet här också
som kommer ut en gång i månaden (tror jag).
I senaste numret fick vi veta att Hammarby Sjöstad har lika många invånare som t ex Arboga, Eksjö och Hedemora.
Rätt imponerande. Inte undra på att många företag, butiker och restauranger vill etablera sig här. Trots att det runt oss finns massor av liknande. Men så länge vi som bor här försöker att handla och gå på restaurang där vi bor så blir det som en egenförsörjande liten stad.

Nej nu har jag skrutit färdigt om Hammarby Sjöstad.
Åk hit på studiebesök. Ta färjan från Södermalm. Eller tvärbanan från t ex Alvik.

3 kommentarer:

  1. Du bor enormt vackert!
    Med rätta är du stolt över din del av huvudstaden.

    Ha en fin kväll!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Margaretha !
    I sommar ska jag absolut dit och titta.Har en bekant som bor där också, ja egentligen är det min Dotters IT-friend.Men jag känner ju henne också.
    Klart att Du får skryta lite, för det är himla vackert, och för att inte tala om hur dyrt det är att bo där.Beroende på inkomst förståss.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Det är faktiskt inte dyrare här än på andra ställen i Stockholm. I innerstan är det dessutom ännu värre och där är lägenheterna inte hälften så fina som här. Men många betalar vad som helst för att bo innanför tullarna.

    SvaraRadera