Välkommen till min blogg


fredag 2 april 2010

Vårröjning

Vi gallrar i vår skog som vi har på tomten, tar bort stora skymmande träd, sågar ner sly m m. Ett stort jobb som Jan gör det mesta av.
Jag för min del bär ris. Och, tro mig, det är hur mycket som helst som ligger precis överallt.

Till slut ligger allt i en enda stor hög och bara väntar på att vi ska elda upp det.
Det känns skönt när det här är gjort och nu har vi fått en soligare tomt och lämnat utrymme åt våra blåsippor som vi väntar så ivrigt på.
Det är hur som helst jätteskönt att få vara utomhus och jobba ordentligt så man blir svettig. Det är ju vi storstadsbor lite ovana vid.

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det skönt att vara utomhus! Så jag tänkte att i övermorgon kan ni ju komma hit och fortsätta med vårröjningen... :D

    SvaraRadera
  2. Självklart. När vi ändå har ångan uppe ...

    SvaraRadera