Välkommen till min blogg


lördag 22 maj 2010

Ett Foto I Timmen

Dags igen för Ett Foto i Timmen. Har inte varit med på ett tag av olika skäl men nu är det alltså dags.
03.30
Vaknade av att jag hade jätteont i halsen. Det var extra trist då jag behöver orka så mycket som möjigt nu när jag har en annan sjukling hemma. Det är bara att bita ihop.

07.30
Duschade. Använder Body Shops nya bodylotion. Har inte bestämt mig för om jag gillar att gå och lukta apelsin o citron på dagarna.

08.30
Promenad med Justin i vackra Hammarby Sjöstad. Vädret kommer att bli toppen idag verkar det som.
09.30
Sitter länge och bara slappar, dricker te, läser tidningen och ser på morgonprogrammet på TV.

10.00
Var till en liten men mycket trevlig trädgård i Björknäs, Nacka, och köpte blommor till vår balkong
11.00
Ont i halsen eller ej - mat måste man ha.


12.00
Några av kassarna med blommor.
13.00
En av fördelarna med hund är att man träffar på sådana här pärlor där man minst anar. Detta är i precis utkanten av Stockholm. Om ni tittar noggrannt så ser ni några som badar.

14.00
Resultatet.
15.00
Stor aktivitet på Lugnets Terass. Folk solar, har picnic eller bara umgås.
Det är 30 grader i solen (och det är ju där de är ...)

18.00
En drink på balkongen innan middagen. Inte helt fel ...

19.00
Nu har jag tagit över mannens sista domän ...



20.00
Sista bilden för dagen. Tack alla ni som varit inne och tittat och också kommenterat. Det är alltid lite roligare att jobba med det här en hel dag om man också märker att det uppskattas.
Vi ses den 6 juni. Då hissar vi flaggan.

20 kommentarer:

  1. Vad kul att du är med idag!

    Hoppas att du blir bra i halsen, det går ju inte ann att ni ligger båda två...

    Du frågade om det hade regnat här - och det gjorde det igår natt (och åskade) men dagtid är det otroligt soligt och hett.

    SvaraRadera
  2. Inget kul med halsont! Hoppas det blir bättre.
    Dålig på hundraser jag men är hunden en Afgan?

    SvaraRadera
  3. hej kikar in på din EFIT, hoppas Jan kryar på sig
    och att du orkar med

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Är inne och kikar på dina EFIT bilder. Kul att du är tillbaka!

    Vilken stilig afgan! Och härligt väder har ni också :D

    Ha en skön kväll!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Kikar tillbaka på ditt EFIT, fina foton du bjuder på. Otroligt vacker hund.

    SvaraRadera
  6. Oi det ser ut som du har en flott dag tross halsvondt:-)
    Og så varmt dere har det!
    Kos deg videre

    SvaraRadera
  7. Han är så fin, Justin. Fast det måste gå åt bra mycket tid till att sköta om all denna päls?

    SvaraRadera
  8. Ja, det är bad varannan vecka. Sen ligger han o torkar några timmar. Därefter blåser jag honom med fönen. Själva borstningen brukar ta omkring en till två timmar beroende på hur tovig han är.
    Han är snäll att borsta, ligger på ett bord och somnar faktiskt.
    Däremellan gör jag inget annat än plockar pinnar och skräp ur pälsen. Och förstås sköljer av honom om tassarna när det är smutsigt ute.
    Allt detta ger en belöning när man sen ser honom hoppa ner från trimbordet.

    SvaraRadera
  9. Tittar in igen! Ser att ni också har sommarväder idag! Hoppas att ni känner er lite bättre, båda två. Kram

    SvaraRadera
  10. Kikar inom på Din efitdag. Tack för Ditt besök och kommentar hos mig. Det ser ut som Du har en härlig dag.

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Ser ut som du haft en härlig lördag.
    tack för titten och kommentaren hos mig.
    Ses nästa efit!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken fin blogg du har, älskar din header med den röda stugan. Din hund är underbart vacker!

    SvaraRadera
  13. Kikar in och tittar på din EFIT-dag. Ser ut som en behaglig dag. Hoppas ni båda kryar på er ordentligt.

    SvaraRadera
  14. En perfekt dag för en drink tycker jag!

    SvaraRadera
  15. Hej och tack för titten & kommentaren. Ja de är härliga schäferhundarna. Men det var en otroligt vacker hund du har oxå! De är så eleganta afghanerna, kan absolut tänka mig att ha en i hemmet i framtiden :-)
    Fin dag du verkar ha haft för övrigt, hoppas denna söndag blir lika trevlig!
    //Pernilla

    SvaraRadera
  16. Vilken skön dag du verkar ha haft.
    Om man ändå hade ett eget hus så man kunde grilla precis när man ville... *längtar*

    SvaraRadera
  17. kikar in igen för att se hur resten av dagen blev

    SvaraRadera
  18. Hei! Takk for kommentar til min EFIT-dag. Fine bilder hos deg også. Jeg spiller ikke orgel, men synger i kirken på søndager. Det er en del av jobben min, siden vi ikke har kor i vår kirke. Har selv sunget i kor tidligere, og savner det virkelig, men tiden strekker desverre ikke til.

    SvaraRadera
  19. Underbara Stockholm som är så vacker på sommaren! Tack för din kommentar på min dag :)

    SvaraRadera
  20. Tack för titten på min EFIT dag!:)
    Vad kul att du gillade mina naturbilder!:)
    Jag gillade dina bilder med!
    Ha en bra vecka och jag hoppas ditt halsont går över snabbt!:)
    // Lotta

    SvaraRadera