Välkommen till min blogg


fredag 4 november 2011

Hemma igen

Efter fyra härliga dagar är vi nu åter i Sverige. Känslan av allt man upplevt sitter kvar i kroppen och jag känner mig glad och lycklig för att jag fick göra det här tillsammans med mina tjejer.
Också för att allt gick så bra, det var aldrig några incidenter och alla var så tålmodiga. Bara att trava runt i alla gångar i tunnelbanan kan ju fresta på vem som helst.
Men de var så spända och glada hela tiden
Vi började med att åka på en rundtur i stan. Det var bra för då får man ju se mycket utan att trötta ut fötterna.
Vår dag hade ju startat 03.45 hemma i Sverige så vi behövde nog spara lite på krafterna.

Det finns mobiltelefoner annars ....

På kvällen åt vi självklart fish and chips. Vad annars startar man sin Londonsemester med?

Dag 2.
Madame Tussaud. Oj vad spännande det var.
Håll utkik efter Alexandra nästa år - det är hon som ska bära OS-facklan .... kanske

Charlotte och John Travolta (nej, de är inte ett gift par ..)

Beatles och fyra beundrarinnor (fast några av dem visste nog inte riktigt vad det där var för farbröder ...)

Alexandra får hjälp av storasyster. Flätor är högsta mode nu.
Dag 2 fortsatte med shopping på Oxford St och Regent St

Dag 3
Westminster med Big Ben

Det gäller att få med BÅDE barn och byggnader. Och Big Ben.

På väg till London Eye - det nya turistmålet. Helt i klass med Madame Tussaud vad gäller antal besökare


Men det var det värt. Vi hade tur för vår bur stannade högst upp, de stannar bara då och då av säkerhetsskäl och vi råkade vara precis på toppen när det hände. Härligt.
Det fanns mycket att köpa. Och det gjordes det också ...


Ett besök på Hamleys, den stora leksaksaffären, var ju förstås ett måste.

Julskyltningen hade redan börjat.


Ja det är otroligt vad fort man kan anpassa sig. Här läses the Daily News på tunnelbanan.
Ja, sen var de fyra dagarna till ända.
Allt gick bra även på hemresan och nu sitter man här vid sin dator igen ...



7 kommentarer:

  1. Vad mycket ni hann med med. Och välkommen hem! Det verkar i alla fall som om flygresan ToR funkade. Var lite orolig där ett tag när jag läste i tidningen att Ryan Air lagat ett fönster med silvertejp. De fick vända planet efter 20 min i luften eftersom tejpen lossnade :-). Ryan Air och säkerhet skall man nog inte nämna i samma mening.

    Skönt att du är hemma!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tur att du inte berättade det innan ...
    Ja, det var en mycket lyckad resa på alla sätt.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Ja det var helt magiska dagar! Stor kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga dagar ni verkar ha haft och fina bilder blev det också!

    London är en underbar stad! Vi var där första gången för många år sedan och då hade vi yngste sonen med oss. Sen spontanåkte vi dit över en påsk och fick ett så dåligt hotell så det var bara inte sant.

    Själva hotellet blev en del av upplevelsen! För övrigt var det några helt underbara dagar.

    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Det måste ha varit samma hotell som vi bodde på ..

    SvaraRadera
  6. Minns du, innan du åkte, att jag försökte berätta om Ryan Airs säkerhet i telefonen. "Nä, jag vill inte höra" sa du då. Så jag sa inget, utan väntade tills nu. Ville ju inte göra din flygresa till skräckfärd.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. PS. Har beställt "De utsatta" efter att jag såg att du läste den. Läste lite vad den handlar om på "Bokus.com". Verkar intressant. Tack för att du visar vad du läser. Ibland behöver man lite input. Kramis

    SvaraRadera